Translate

dilluns, 11 de febrer del 2013

REMENAT D'OU




Dons avui torno a ser practica. Us deixo així, un plat molt enèrgic (prohibit si es fa dieta jeje), ràpid i bonissim!
Això si, s'ha de menjar acabat de fent i quan encara fumeja, perquè tendeix a refredar-se ràpid, i a mi personalment, no m'agrada massa si és fred. 


Bé dons, molta sort a tothom qui comenci el nou semestre, i molt bon carnavaal!


Ingredients
- 4 ous
- 4 frankfurts
- 2 tomàquets
- 1 llauna d'anxoves
- sal
- pebre
- Oli

Temps estimat de preparació: 10 minuts

Dificultat: molt fàcil

Quantitat: per a dues persones

Passos
1. Primer de tot tallarem tots els ingredients (excepte els ous) a daus petitons. 
2. Trencarem els ous dins d'un bol i els deixatarem junt a un polssim de sal i una mica de pebre (al gust). 
3. En una paella amb una cullerada sopera d'oli d'oliva, posarem els frankfurts perquè es rosteixin. Seguidament afegirem la resta d'ingredients (menys els ous). 
4. Dos minuts després afegirem els ous, i remanarem enèrgicamenmt fins que els ous quallin. 

Fet!

divendres, 1 de febrer del 2013

VARIACIÓ D'AMANIDA CÈSAR


M'encanten les amanides! De fet, en general, m'agrada tot el que es mengi. Però per les amanides tinc una devilitat espeial.
La veritat, és que si m'en tingués que quedar una seria l'amanida tèbia de formatge de cabra, però com que no em puc passar tota la vida menjant sempre el mateix... he d'innovar!
L'unic problema que tinc amb alguns tipus d'amanida, com per exemple la Cèsar, són les salses. Si. No m'agraden les salses. A mi el que m'agrada és notar el gust de l'enciam, i dels ingredients que hi posi....per notar gust de salsa, m'unto una tros de pa!
Dons bé, en el marge d'aquest panorama, m'he decidit a fer una variant de l'amanida Cèsar, i aquí us la deixo: 

Ingredients
- Barreja d'enciams
- 2 llesques de pa de motlle
- 1 llauna de anxoves
- 2 ous mitjans o petits
- 2 cullerades d'oli
- 1 cullerada de vinagre de poma
- sal

Quantita: per a dues persones

Dificultat: molt fàcil

Temps estimat de preparació: 15 minuts


Passos

  1. Primer de tot, rentarem amb abundant aigua freda les fulles d’enciam. Escorarem bé les fulles per tal de que quedin seques.
  2. Posarem la barreja en un bol i hi afegirem les anxoves ben trossejades (tallades a trossos petitons).
  3. Torrarem les dues llesques de pa te motlle, i les tallarem a daus e 1cm x 1cm.
    Ho afegirem a l’amanida.
  4. Ara ens toca fer la salsa, així que en un bol petitó barrejarem les dues cullerades d’oli d’oliva amb la ullerada de vinagre de poma i un polsim de sal.
    Barrejarem bé.
  5. Amanirem l’amanida i barrejarem.
  6. Per últim farem bullir aigua i quan arrenqui el bull posarem els ous durs, els tindrem així durant 3 minuts per aconseguir els ous passats per aigua (a la coq).
    Pelarem els ous amb molt de cuidado de no trencar-los.
  7. Per servir l’amanida, la posarem en dos plats. I al damunt de cada plat hi posarem l’ou.







dijous, 24 de gener del 2013

ARRÒS AL CURRY




Tot i que continuo amb exàmens, aquesta setmana m'he fet un far de cuinar. Així que tinc receptes epr donar i vendre... i actualitzaré un pel més sovint!

Aquesta recepta que penjo bé d'una idea que vaig trobar al blog Tererecetario, tot i que com sempre dic he imporvitzat i afegit algun element propi per fer la recepta un pel més original. 

Ingredients
- 4 tasses d'arròs basmati
- 2 cullerades d'oli
- 1 ceba
- 1 grapat d'avellanes
- 1 cullerada i mitja de curry
- 2 litres de caldo vegetal

Quantitat: per a 4 persones

Temps estimat de preparació: 20 o 25 minuts

Dificultat: mitja

Passos

1. Primer de tot, picarem la ceba ben petitona. 
2. Escalfarem 2 cullerades d'oli a la paella i quan estigui ben calent abaixarem el foc i hi posarem la ceba.
És important coure-la a foc lent per tal de que no es cremi, ja que sino donará un toc amarg a la recepta. 

3. Quan veiguem que la ceba ja comença a quedar grogosa, afegirem les 4 tasses d'arròs basmati i ho remanarem per tal de que aquest vagi agafant el gust. 
4. Cobrirem la paella o caçola amb el caldo vegetal fins a doblar la mesura de l'arròs. 
5. Afegirem el curry, barrejarem i ho deixarem coure fins que el caldo s'evapori.
(en cas que aquest s'evapori i l'arròs no quedi prou tou, caldrà afegir una mica més de caldo). 

6. Just abans de servir afegirem un grapat d'avellanes trossejades. 

Mmmmm deliciós!!

dissabte, 19 de gener del 2013

CANAPÈS DE TOMÀQUET CARAMELITZAT I FORMATGE DE CABRA



En plena  època d'exàmens, i amb els nervis de punta necessito desconectar i evadir-me una mica de tot durant al menys uns moments..així que què millor que cuinar!!

Avui recepta de collita pròpia. Simplement he entrat a la cuina he anat agafant el que tenia i ha sortit això que us presento!

Espero que us agradi. 

Ingredients
- 1 llesca de pa de motlle

- 1 tomàquet gran
- 1 ceba 
- 4 talls de rulo di capra
- nous
- oli
- 6 cullerades de sucre
- 2 cullerades de vinagre de poma

Temps estimat de preparació: 15 minuts

Quantitat: 6 raccions

Dificultat: mitja

Passos
1. Primer de tot torrarem el pa, tallarem la ceba en juliana i el tomàquet a daus molt petits. 

2. Tallarem el pa torrat a daus petitons i els repartirem al fons dels gots de xupito que utilitzarem per servir els canapès, tirarem 3 gotes d'oli sobre cada gotet. 
3. Posarem la ceba en una olla petita amb una cullerada de vinagre de poma i tres de sucre. Ho courem a foc lent durant 5 minuts per tal de que es caramelitzi. 
4. Quan quedi de color lleugerament marró, la traurem del foc i ho repartirem damunt del pa torrat. 
5. Seguidament farem el mateix procés amb els tomàquets. I els courem 5 minuts més amb una cullerada de vinagre de poma i 3 de sucre. 
6. Repartirem el tomàquet sobre la ceba. 
7. Ho deixarem refredar  i mentrestant tallarem el formatge de cabra a daus petitons. Els repartirem sobre el tomàquet. 
8. Per acabar, sobre de cada got i posarem alguns anous a troçets. 

Boníssim!


dijous, 10 de gener del 2013

MOUSSE DE CASTANYES


Tot i que ja estem a ple hivern, i sembla que les castanyes s'escauen més a la tardor... allà on hi hagi una bona mousse que s'aparti el demés!
Això si, després d'aquestes festes, millor optar per una verssió light de la recepta!!


Ingredients
- 200 grams de castanyes

- 100 grams de sucre
- 150 grams de iogurt natural sense sucre
- 2 clares d'ou.

Dificultat: mitja

Quantitat: per a 4 persones

Temps estimat de preparació: 10 minuts i 1 hora de repòs a la nevera

Passos



  1. Primer de tot, posarem les castanyes amb pela a bullir en una olla amb molta aigua. I la deixarem bullir més o menys una hora (fins que estiguin toves).
  2. Traurem les castanyes de l’aigua i quan s’hagin refredat les pelarem.
    Amb aquestes farem un puré, afegint si cal una mica d’aigua de la bullició (o si es vol amb una  mica de llet).
  3. Muntarem les clares a punt de neu i hi afegirem el sucre.
  4. Barrejarem aquesta mescla amb el puré i finalment hi afegirem el iogurt natural.
  5. Repartirem la barreja en gots o pots.
  6. Deixarem la mousse a la nevera durant al menys una hora.
 

diumenge, 30 de desembre del 2012

TRONC DE NADAL




Ingredients per a la massa
- 75 grams de farina
- 50 grams de Maizena
- 5 ous grans
- 125 gramos de sucre 
- 1 cullerada de sucre avainillat
- un pessic de sal

Ingredients per a la mousse
- 300 ml de nata líquida per montar
- 150 grams de sucre glass 
- 100 grams cacao en pols

Ingredients per a la covertura
200 grams de xocolata de covertura d'un60 %  o 70 % de cacao
- 50 ml de nata líquida per a montar  

Dificultat: alta

Quantitat: per a 7 persones

Temps estimat de preparació: uns 35 o 40 minuts, més les 3 hores de repòs

Passos


  1. Primer de tot prepararem el farcits:
    Muntarem la nata (que tindrà que estar ben freda), i la barrejarem amb el sucre glass i amb el cacau en pols.
    Guardarem la barreja a la nevera.
  2. Ara començarem amb el brioix:
    Escalfarem el forn a 180º.
    Separarem les clares dels rovells i en un bol posarem tots els rovells i dues clares.
    Batrem els cinc rovells i les dues clares amb el sucre i el sucre avainillat fins que formem una mescla cremosa.
  3. En un altre bol posarem les 3 clares restants a punt de neu amb una mica de sal.
    quan les tinguem muntades, les barrejarem  amb la mescla anterior (amb una espàtula).
  4. Afegirem, de mica en mica, la farina i la Maizena (tamisades).
  5. Col·locarem un paper de forn  en una plata de forn i  avocarem  tota la barreja.
    Amb una espàtula repartirem tota la barreja  fins que quedi llisa.
    Ho posarem al forn durant 18 minuts.
  6. Quan el brioix estigui llest (ha de quedar esponjós) el traurem del forn i l’avocarem sobre un altre paper de forn.
    Traurem l paper de forn que havíem col·locat a sobre i deixarem que el brioix es refredi (uns 20minuts).
  7. Quan tinguem el brioix fred, hi repartirem per sobre la mousse.
    Enrotllarem el tron de Nadal i l’enrotllarem amb paer de plata per tal de que quedi ben pres.
    En reservarem a la nevera durant una hora.
  8. Un cop passat aquest temps, agafarem la xocolata per a la cobertura  i el fondrem junt a la nata. Ho barrejarem bé i ja tindrem la xocolata llesta per a la cobertura. .
  9. És recomanable tindre unes tres horetes el tronc de Nadal dins de la nevera.
  10. Abans de servir hauríem de deixar el tronc una hora fora de la nevera per tal de que la xocolata quedi més ferma.
 

dijous, 27 de desembre del 2012

SAQUETS 4 FORMATGES I NOUS




Aquí deixo la meva proposta com aperitiu. Com podeu veure he intentat deslligar-me una mica dels típics aperitius catalans (canapès) que, tot i que m’encanten, (tan per menjar com per preparar) els tenim una mica més provats.


Bé dons, tot i que és un pel tard, us desitjo a tots unes molt bones Festes i que disfruteu molt cuinant i menjant!


Ingredients
- Pasta brik

- Formatge roquefort
- Formatge Brie
- Formatge gruyere
- Un rulo di cappra

-Mantega
- Nous



Dificultat: fàcil


Temps estimat de preparació: 25 minuts

Passos

  1. Primer de tot farem cercles de pasta brick, tenint en compte que haurien de ser cercles de, com a mínim, 3cm de diàmetre (jo els vaig fer de 5cm de diàmetre).
  2. Untarem el centre de cada cercle amb una mica de mantega.
  3. Posarem sobre cada cercle un tall de mig centímetre de rulo di cappra, i sobre d’aquest mig nou.
  4. Seguidament sobre el nou, posarem un quadradet petit (d’un mig centímetre per mig centímetre) de cada un dels formatges restants.
  5. Amb la massa feta cercles farem farcellets i els lligarem amb un fil.
  6. Els posarem dins del forn (preescalfat a 180º) durant uns 15 minuts o fins que quedin ben daurats.
  7. S’han de menjar calents!!!


    Amb aquesta recepta participo a:
    [canapes%255B15%255D.jpg]