Translate
dilluns, 11 de febrer del 2013
REMENAT D'OU
Dons avui torno a ser practica. Us deixo així, un plat molt enèrgic (prohibit si es fa dieta jeje), ràpid i bonissim!
Això si, s'ha de menjar acabat de fent i quan encara fumeja, perquè tendeix a refredar-se ràpid, i a mi personalment, no m'agrada massa si és fred.
Bé dons, molta sort a tothom qui comenci el nou semestre, i molt bon carnavaal!
Ingredients
- 4 ous
- 4 frankfurts
- 2 tomàquets
- 1 llauna d'anxoves
- sal
- pebre
- Oli
Temps estimat de preparació: 10 minuts
Dificultat: molt fàcil
Quantitat: per a dues persones
Passos
1. Primer de tot tallarem tots els ingredients (excepte els ous) a daus petitons.
2. Trencarem els ous dins d'un bol i els deixatarem junt a un polssim de sal i una mica de pebre (al gust).
3. En una paella amb una cullerada sopera d'oli d'oliva, posarem els frankfurts perquè es rosteixin. Seguidament afegirem la resta d'ingredients (menys els ous).
4. Dos minuts després afegirem els ous, i remanarem enèrgicamenmt fins que els ous quallin.
Fet!
divendres, 1 de febrer del 2013
VARIACIÓ D'AMANIDA CÈSAR
M'encanten les amanides! De fet, en general, m'agrada tot el que es mengi. Però per les amanides tinc una devilitat espeial.
La veritat, és que si m'en tingués que quedar una seria l'amanida tèbia de formatge de cabra, però com que no em puc passar tota la vida menjant sempre el mateix... he d'innovar!
La veritat, és que si m'en tingués que quedar una seria l'amanida tèbia de formatge de cabra, però com que no em puc passar tota la vida menjant sempre el mateix... he d'innovar!
L'unic problema que tinc amb alguns tipus d'amanida, com per exemple la Cèsar, són les salses. Si. No m'agraden les salses. A mi el que m'agrada és notar el gust de l'enciam, i dels ingredients que hi posi....per notar gust de salsa, m'unto una tros de pa!
Dons bé, en el marge d'aquest panorama, m'he decidit a fer una variant de l'amanida Cèsar, i aquí us la deixo:
Ingredients
- Barreja d'enciams
- Barreja d'enciams
- 2 llesques de pa de motlle
- 1 llauna de anxoves
- 2 ous mitjans o petits
- 2 cullerades d'oli
- 1 cullerada de vinagre de poma
- sal
Quantita: per a dues persones
Dificultat: molt fàcil
Temps estimat de preparació: 15 minuts
Passos
- Primer de tot, rentarem amb abundant aigua freda les fulles d’enciam. Escorarem bé les fulles per tal de que quedin seques.
- Posarem la barreja en un bol i hi afegirem les anxoves ben trossejades (tallades a trossos petitons).
- Torrarem les dues llesques de pa te motlle, i les tallarem a daus
e 1cm x 1cm.
Ho afegirem a l’amanida. - Ara ens toca fer la salsa, així que en un bol petitó barrejarem
les dues cullerades d’oli d’oliva amb la ullerada de vinagre de poma i un polsim
de sal.
Barrejarem bé. - Amanirem l’amanida i barrejarem.
- Per últim farem bullir aigua i quan arrenqui el bull posarem els
ous durs, els tindrem així durant 3 minuts per aconseguir els ous passats
per aigua (a la coq).
Pelarem els ous amb molt de cuidado de no trencar-los. - Per servir l’amanida, la posarem en dos plats. I al damunt de cada
plat hi posarem l’ou.
dijous, 24 de gener del 2013
ARRÒS AL CURRY
Tot i que continuo amb exàmens, aquesta setmana m'he fet un far de cuinar. Així que tinc receptes epr donar i vendre... i actualitzaré un pel més sovint!
Aquesta recepta que penjo bé d'una idea que vaig trobar al blog Tererecetario, tot i que com sempre dic he imporvitzat i afegit algun element propi per fer la recepta un pel més original.
Ingredients
- 4 tasses d'arròs basmati
- 2 cullerades d'oli
- 1 ceba
- 1 grapat d'avellanes
- 1 cullerada i mitja de curry
- 2 litres de caldo vegetal
Quantitat: per a 4 persones
Temps estimat de preparació: 20 o 25 minuts
Dificultat: mitja
Passos
1. Primer de tot, picarem la ceba ben petitona.
2. Escalfarem 2 cullerades d'oli a la paella i quan estigui ben calent abaixarem el foc i hi posarem la ceba.
És important coure-la a foc lent per tal de que no es cremi, ja que sino donará un toc amarg a la recepta.
3. Quan veiguem que la ceba ja comença a quedar grogosa, afegirem les 4 tasses d'arròs basmati i ho remanarem per tal de que aquest vagi agafant el gust.
4. Cobrirem la paella o caçola amb el caldo vegetal fins a doblar la mesura de l'arròs.
5. Afegirem el curry, barrejarem i ho deixarem coure fins que el caldo s'evapori.
(en cas que aquest s'evapori i l'arròs no quedi prou tou, caldrà afegir una mica més de caldo).
6. Just abans de servir afegirem un grapat d'avellanes trossejades.
Mmmmm deliciós!!
dissabte, 19 de gener del 2013
CANAPÈS DE TOMÀQUET CARAMELITZAT I FORMATGE DE CABRA
En plena època d'exàmens, i amb els nervis de punta necessito desconectar i evadir-me una mica de tot durant al menys uns moments..així que què millor que cuinar!!
Avui recepta de collita pròpia. Simplement he entrat a la cuina he anat agafant el que tenia i ha sortit això que us presento!
Espero que us agradi.
Ingredients
- 1 llesca de pa de motlle
- 1 tomàquet gran
- 1 ceba
- 4 talls de rulo di capra
- nous
- oli
- 6 cullerades de sucre
- 2 cullerades de vinagre de poma
Temps estimat de preparació: 15 minuts
Quantitat: 6 raccions
Dificultat: mitja
Passos
1. Primer de tot torrarem el pa, tallarem la ceba en juliana i el tomàquet a daus molt petits.
2. Tallarem el pa torrat a daus petitons i els repartirem al fons dels gots de xupito que utilitzarem per servir els canapès, tirarem 3 gotes d'oli sobre cada gotet.
3. Posarem la ceba en una olla petita amb una cullerada de vinagre de poma i tres de sucre. Ho courem a foc lent durant 5 minuts per tal de que es caramelitzi.
4. Quan quedi de color lleugerament marró, la traurem del foc i ho repartirem damunt del pa torrat.
5. Seguidament farem el mateix procés amb els tomàquets. I els courem 5 minuts més amb una cullerada de vinagre de poma i 3 de sucre.
6. Repartirem el tomàquet sobre la ceba.
7. Ho deixarem refredar i mentrestant tallarem el formatge de cabra a daus petitons. Els repartirem sobre el tomàquet.
8. Per acabar, sobre de cada got i posarem alguns anous a troçets.
Boníssim!
dijous, 10 de gener del 2013
MOUSSE DE CASTANYES
Tot i que ja estem a ple hivern, i sembla que les castanyes s'escauen més a la tardor... allà on hi hagi una bona mousse que s'aparti el demés!
Això si, després d'aquestes festes, millor optar per una verssió light de la recepta!!
Ingredients
- 200 grams de castanyes
- 100 grams de sucre
- 150 grams de iogurt natural sense sucre
- 2 clares d'ou.
Dificultat: mitja
Quantitat: per a 4 persones
Temps estimat de preparació: 10 minuts i 1 hora de repòs a la nevera
Passos
- Primer de tot, posarem les castanyes amb pela a bullir en una olla amb molta aigua. I la deixarem bullir més o menys una hora (fins que estiguin toves).
- Traurem les castanyes de l’aigua i quan s’hagin refredat les
pelarem.
Amb aquestes farem un puré, afegint si cal una mica d’aigua de la bullició (o si es vol amb una mica de llet). - Muntarem les clares a punt de neu i hi afegirem el sucre.
- Barrejarem aquesta mescla amb el puré i finalment hi afegirem el iogurt natural.
- Repartirem la barreja en gots o pots.
- Deixarem la mousse a la nevera durant al menys una hora.
diumenge, 30 de desembre del 2012
TRONC DE NADAL
Ingredients per a la massa
- 75 grams de farina
- 50 grams de Maizena
- 5 ous grans
- 125 gramos de sucre
- 1 cullerada de sucre avainillat
- un pessic de sal
Ingredients per a la mousse
- 300 ml de nata líquida per montar
- 150 grams de sucre glass
- 100 grams cacao en pols
Ingredients per a la covertura
200 grams de xocolata de covertura d'un60 % o 70 % de cacao
- 50 ml de nata líquida per a montar
Dificultat: alta
Quantitat: per a 7 persones
Temps estimat de preparació: uns 35 o 40 minuts, més les 3 hores de repòs
Passos
- Primer de tot
prepararem el farcits:
Muntarem la nata (que tindrà que estar ben freda), i la barrejarem amb el sucre glass i amb el cacau en pols.
Guardarem la barreja a la nevera. - Ara
començarem amb el brioix:
Escalfarem el forn a 180º.
Separarem les clares dels rovells i en un bol posarem tots els rovells i dues clares.
Batrem els cinc rovells i les dues clares amb el sucre i el sucre avainillat fins que formem una mescla cremosa. - En un altre
bol posarem les 3 clares restants a punt de neu amb una mica de sal.
quan les tinguem muntades, les barrejarem amb la mescla anterior (amb una espàtula). - Afegirem, de mica en mica, la farina i la Maizena (tamisades).
- Col·locarem
un paper de forn en una plata de
forn i avocarem tota la barreja.
Amb una espàtula repartirem tota la barreja fins que quedi llisa.
Ho posarem al forn durant 18 minuts. - Quan el
brioix estigui llest (ha de quedar esponjós) el traurem del forn i l’avocarem
sobre un altre paper de forn.
Traurem l paper de forn que havíem col·locat a sobre i deixarem que el brioix es refredi (uns 20minuts). - Quan tinguem
el brioix fred, hi repartirem per sobre la mousse.
Enrotllarem el tron de Nadal i l’enrotllarem amb paer de plata per tal de que quedi ben pres.
En reservarem a la nevera durant una hora. - Un cop passat aquest temps, agafarem la xocolata per a la cobertura i el fondrem junt a la nata. Ho barrejarem bé i ja tindrem la xocolata llesta per a la cobertura. .
- És recomanable tindre unes tres horetes el tronc de Nadal dins de la nevera.
- Abans de servir hauríem de deixar el tronc una hora fora de la nevera per tal de que la xocolata quedi més ferma.
dijous, 27 de desembre del 2012
SAQUETS 4 FORMATGES I NOUS
Aquí deixo la meva proposta com aperitiu. Com
podeu veure he intentat deslligar-me una mica dels típics aperitius catalans
(canapès) que, tot i que m’encanten, (tan per menjar com per preparar) els
tenim una mica més provats.
Bé dons, tot i que és un pel tard, us desitjo
a tots unes molt bones Festes i que disfruteu molt cuinant i menjant!
Ingredients
- Pasta brik
- Formatge roquefort
- Formatge Brie
- Formatge gruyere
- Un rulo di cappra
-Mantega
- Nous
Dificultat: fàcil
Temps estimat de preparació: 25 minuts
Passos
- Primer de tot farem cercles de pasta brick, tenint en compte que haurien de ser cercles de, com a mínim, 3cm de diàmetre (jo els vaig fer de 5cm de diàmetre).
- Untarem el centre de cada cercle amb una mica de mantega.
- Posarem sobre cada cercle un tall de mig centímetre de rulo di cappra, i sobre d’aquest mig nou.
- Seguidament sobre el nou, posarem un quadradet petit (d’un mig centímetre per mig centímetre) de cada un dels formatges restants.
- Amb la massa feta cercles farem farcellets i els lligarem amb un fil.
- Els posarem dins del forn (preescalfat a 180º) durant uns 15 minuts o fins que quedin ben daurats.
- S’han de menjar calents!!!
Amb aquesta recepta participo a:![[canapes%255B15%255D.jpg]](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgcX8ImYKcUUnciEE5pGV1BsZ-ZNl5oWaeOJi7c2_tpXvdL-cNMr55hfJU6IhWUBkrHUqRgqYfPaWe7lSNpVU23t3DKBhRdCUwPL1TER6hq4RrngNyzmZUL_K2KWEyjXyVBQThjlD5eSfSR/s400/canapes%25255B15%25255D.jpg)
Subscriure's a:
Missatges (Atom)