Translate

diumenge, 30 de setembre del 2012

CREMA CATALANA



Ingredients: 

6 rovells d'ou
3/4 de l de llet
75 grams de sucre
1 canó de canyella
1 trosset de pela de llimona 
25 grams de Maizena
sal 

Quantitat: per a 3 cremes 

Temps estimat de preparació: 10 minuts


Passos: 


  1. Mullem la cassola (evitareu que s'enganxi la llet en coure-la) i feu-hi bullir la llet amb la pela de llimona, la canyella i un pols de sal. Apagueu el foc i deixeu-ho infusionar (més o menys durant 10 minuts).
  2. Barrejarem el sucre amb la Maizena.

  3. Treballeu els rovells amb el sucre i la Maizena fins que blanquegin i el sucre sigui fos.
  4. Afegiu-hi a cullerades la llet infusionada.
  5.  Poseu la barreja en un cassó al foc. Aneu-la remenant amb una cullera de fusta fins que quedi presa.
  6.  Retireu-la del foc i aboqueu-la en un bol. Aneu-la remenant de tant en tant per evitar que es formi un tel.
  7. per últim cal repartir-la en  caçoletes.

    Recomenacions que he agafat de http://www.tv3.cat/cuines/recepta/crema-catalana/3814; Podeu substituir la canyella per una beina de vainilla. La sal reforça el gust dolç. Per evitar que es formi tel, també podeu recobrir la crema amb un paper d'alumini untat amb mantega. Perquè no es desfaci el canó de canyella, el podeu lligar amb un cordill, tal com es fa amb la carn de rostir.

5 comentaris:

  1. Mira que tengo ganas de hacerla, la apunto en pendientes, besos
    Sofía
    Milideasmilproyectos

    ResponElimina
  2. Mmmm qué bona!!! Té una pinta espectacular! M'encanta la crema catalana, encara que mai l'he fet!! Pero tal i com l'has explicat, sembla facileta de fer i m'animaré un dia d'aquestos!

    Ester, moltes moltes gràcies pels teus comentaris en el blog, m'encanta veure un comentari teu! Sempre em treu un somriure d'orella a orella. Et contesto per aquí, perquè em sembla que si us dic alguna cosa pel meu blog no us arriba el email. Si fas la recepta del pit de pollastre amb poma i formatge.. ja em diràs qué tal!! I per descomptat que pots fer-la i penjar-la al teu blog, i siusplau! no fa falta ni que nombris la font ni que cambiis res!!! No diguis bajanades!!! A mi no em molestaria MAI A LA VIDA!! Ja et dic, pots fer-la tal qual si t'ha agradat i el meu nom no l'has de posar per a res de res!!!!!

    Espero que hagis disfrutat del cap de setmana!! Demà torna començar de nou, esperem que vagi bé la setmana :)

    Un petó guapa i records al teu novio :)

    ResponElimina
  3. QUE PINTA MAS RICA ME ENCANTA GRACIAS POR VISITARME Y AHORA ME QUEDO COMO SEGUIDORA TIENES UN BLOG PRECIOSO Y ESTA CREMA ME QUEDA PENDIENTE DE HACER
    !!!! UN BESITO !!!!

    ResponElimina
  4. M'encanta la crema catalana i curiosament mai l'he cuinada...així que hauré d'animar-me....m'apunto la recepta i em quedo al teu bloc. Salutacions!

    ResponElimina